Muhsin Ertuğral


“25 milyon taraftarı olan Güney Afrika’nın en büyük ekibi Kaizer Chiefs’te aralıklarla 6 yıl çalıştım. Kaizer’deki ilk 4 seneden sonra Arap Emirlikleri’nde çalışmaya gittim. Ardından Ajax beni altyapının başına getirdi. Ligi 9. sırada bitiren Kaizer, “Gel kurtar bizi” deyince, tekrar Güney Afrika’ya döndüm. 2 kupa kazandıktan sonra tam Asya takımlarını düşünmeye başlamışken, kendimi Ajax Cape Town’da buldum. 11. sırada aldığım takımı kupa finaline taşıdım, ligde de 3. sıraya…”

“Futbolcular günde 2 saat idman yapıyorlar ama benim için geri kalan 22 saat daha önemli. Bu işte artık büyük paralar dönüyor. Orta karar bir takımda 30-40 milyon Euro’luk bütçeler var. Bunlar büyük şirketlerin rakamları. Bir tenisçi günde 7-10 saat çalışıyorsa futbolcuların da bu şekilde çalışması gerek. Bunun içinde masajı da olmalı, analizleri de… Buna ayak uyduramayanlar artık yavaş yavaş ortalıktan çekilecekler. Büyükle küçük arasındaki uçurum giderek daha da açılacak”



 “Türkiye’de altyapıya çok fazla değer verilmiyor. Bizde bu kadar ilgi çeken ve sokaktaki herkes tarafından konuşulan futbol en azından Brezilya, İngiltere, İtalya ve İspanya gibi ülkelerdeki kadar ileri seviyede oynanmalı, ama düzen bozuk. Altyapıya Galatasaray dışında önem veren yok. Avusturya’da çalışırken kulüp başkanı bana, “Skorun çevrilemeyeceği durumlarda genç futbolcuları oyuna al da gelir elde edelim” demişti. Hem altyapıdan yetişen bir futbolcunun kulübüne gönül bağı da oluyor. Sivas’a da Yusuf ve Muhammet’i monte edeceğim.”

 “2010’da Dünya Kupası’nda yokuz, yazık. Kendi insanımıza gereken değeri vermiyoruz. Benim düşünceme göre yabancı futbolcu transferinden biraz ödün verip, yerliye ve gençlere dönmeliyiz. Milli Takım’ın kurtuluşu ancak böyle olur. Türk futbolcularının bireysel yetenekleri çok üst seviyede ama futbol artık kollektif bir oyun. Ajax en iyi hocalarını 10-12 yaş takımına veriyor. Çünkü kollektif oyun anlayışı o yaşlarda oluşur. Sabır çok önemli. Uzun süre gerektiriyor. Belki de en büyük suçlu biziz. Değişim teknik direktörlerden başlayarak uygulanmalı ki ileri gidebilelim.”

0 akıl fikir:

Yasal Uyarı
pilavustunout.blogspot aracılığı ile indirmiş olduğunuz dosyalar, her sanatçının kendi isimleri ile tescil edilmiş eserlerin dijital kopyalarıdır! Bu dosyalar size tanıtım amaçlı sunulmaktadır! Müzik dosyalarını bilgisayarınızdan 24 saatten fazla tutmanız T.C. yasalarına göre suç sayılır! Bu tür yasal işlemlerde pilavustunout.blogspot ve hosting şirketimiz bu duyurunun yayınlanmasını takiben sorumluluk kabul etmeyecektir! Not: Sanatçının kendisi, resmi internet sitesi ya da plak şirketi tarafıma mail yoluyla ulaştığı taktirde yayınlanan linkler kaldırılacaktır.